Wat een super gaaf hotel is dit! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Sandra Borkent - WaarBenJij.nu Wat een super gaaf hotel is dit! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Sandra Borkent - WaarBenJij.nu

Wat een super gaaf hotel is dit!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Heel leuk om wat van thuis te horen. Sorry als ik nog niet iedereen persoonlijk heb teruggestuurd maar ik maak hier zoveel leuke dingen mee elke dag.

Vorige week dinsdag ben ik begonnen met een zeven daagse training. Eigenlijk een soort introductie om het bedrijf beter te leren kennen. Aangezien het hotel 100.000 m2 is was er veel om over te vertellen en te zien! De rondleiding was natuurlijk het meest indrukwekkend. De bovenste verdieping heeft zes Royalty Suites, die alleen bestemd zijn voor Sjeiks en met toestemming mogen ook koningen hier verblijven. Onze vaste gasten bestaan dan ook uit sjeiks, koningen, ministers, presidenten. Vandaar dat er ook één afdeling verantwoordelijk is voor alleen deze top VIP’s. Verder heeft het hotel twee zwembaden, twee spa’s, een helikopterplatform en een jachthaven. Oh ja, en een tennisbaan, een cricketveld, een rugbyveld, een voetbalveld, fitnesszalen en een 1,3 km lang strand inclusief kamelen(zie foto). Volgende maand hebben we een royal wedding, waarbij mannen gescheiden zijn van de vrouwen. Al het personeel in het hele hotel moet deze dag helpen op de bruiloft, dus ook de managers. Helaas mag ik niet te veel in detail treden en foto’s van de binnenkant van het Emirates Palace mag ik niet online plaatsen. Maar ik nodig jullie van harte uit om met eigen ogen een kijkje te komen nemen in dit prachtige paleis!!

Een ander hoogtepunt gedurende de training was het bezoek aan de moskee. In 2004 overleed Sheikh Zayed, echter wilde hij nog iets speciaals nalaten, vandaar deze moskee die in drie jaar tijd is gebouwd met werkelijk alles erop en eraan. Alle vrouwen moesten een abaya (hoofddoek) om en een lange zwarte jurk aan.

Afgelopen vrijdag was mijn eerste dagje vrij om de stad beter te leren kennen. Donderdagavond nam mijn kamergenoot ons mee om het uitgaansleven van Abu Dhabi te ontdekken. Alle restaurants en dus ook de clubs vind je in de hotels en elke avond is er wel ergens een ladies night waarbij vrouwen twee uur lang kunnen genieten van gratis drankjes. De volgende dag hebben we de buurt verkend en zijn we naar een prachtig strand geweest op Saadiyat Island. Je betaald €15,00 om hier te mogen liggen maar dan heb je wel witte stranden en een azuurblauwe zee waar je alle visjes kunt zien zwemmen. ’s Avonds zijn we naar het beste sushi restaurant van Abu Dhabi geweest tegen gelukkig Nederlandse prijzen. Bijna op elke hoek van de straat staat een moskee en moslims bidden vijf keer per dag. De moskee begint al vroeg, namelijk om 4.45 uur ’s nachts. De eerste nachten werd ik hier wakker van maar ondertussen ben ik wel aardig gewend. Het is een wereld van verschil maar toch heb je veel respect voor deze mensen, helemaal in deze temperaturen.

Afgelopen woensdag was mijn eerste officiële werkdag op de afdeling Conference en Banqueting. Alle afdelingen zitten bij elkaar en iedereen heeft zijn eigen kantoor. Ik heb hele aardige en behulpzame collega’s. Hierover de volgende keer meer…

Veel liefs vanuit Abu Dhabi.
Sandra

• 26 September 2014 - 13:15

Petra:

Lieve san, goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Leuke foto's! Enjoy xx

• 27 September 2014 - 00:18

I:

Hoi

Er is wel veel in het hotel, maar ik lees niets over een ijsbar of zo iets.

gr.
    R

• 27 September 2014 - 00:18

I:

Hoi

Er is wel veel in het hotel, maar ik lees niets over een ijsbar of zo iets.

gr.
    R

• 27 September 2014 - 19:15

Sharon:

Lieve san! Wat onwijs gaaf die foto's, ben blij dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Ik wacht met smacht af op je volgende reisverslag! Super veel plezier en succes.. Liefs my

• 30 September 2014 - 09:54

Tante Riet:

Lieve Sandra,
    Wat een super hotel en wat zie je er keurig uit in je werkkleding.
    Je bent altijd leuk gekleed hoor.
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en dat het goed met je gaat.
    Wat een leuke foto's heb je al gemaakt.
    We zijn benieuwd naar je volgende verslag .
    Liefs ,
    tante Riet en ome wim. edith

• 05 Oktober 2014 - 18:43

Merle:

Hoi Sandra,

Leuk om je eerste indrukken op deze manier te zien! Heel veel plezier en succes in Abu Dhabi!

X merle

• 23 Oktober 2014 - 07:42

Margriet:

Wauwww sannn echt heel gaaf!! Ben wel een beetje jaloers hoor!! Had er wel graag samen (weer) stage willen lopen!! Heel veel plezier tijdens die bruilofd :)
    Ik ben super trots op je!!!